Open Harpdag 2016

OPEN HARPDAG

Zaterdag 15 oktober 2016
10:00 - 17:00 (workshopprogramma i.s.m. Jazz Harp Foundation)
19:00 - 01:00 (concerten Dutch Harp Festival)
12:00 - 19:00 (harpexpositie Dutch Harp Festival)

TivoliVredenburg
Vredenburgkade 11
3511 WC Utrecht

Hij komt er weer aan, de Open Harpdag! Dit keer in een andere setting dan je de afgelopen jaren gewend bent, maar met een enorme hoeveelheid aan mogelijkheden wat workshops en concerten betreft. We werken daarvoor samen met de Jazz Harp Foundation en het Dutch Harp Festival.

WORKSHOPS

De Jazz Harp Foundation houdt dit weekend haar Jazz Harp Academy, en de Open Harpdag sluit daar voor deze gelegenheid bij aan, waardoor je kan profiteren van een extra uitgebreid en divers workshopprogramma.

Om 10:00 uur, 11:30 uur, 14:00 uur en 15:45 uur starten er workshops, soms wel 5 tegelijk. Elke workshop hoort thuis in een route, maar je kan ze ook los boeken of een eigen route samenstellen. Er is een Jazz Route, een Improv Route, een Kids Route, een All Musicians Route, een Pop&Rock Route, en een serie Specials.Ook op zondag is er nog een kleine uitloper van het programma met enkele specials.
In deze flyer vind je een overzicht van het aanbod. Op deze pagina: www.jazzharp.org/jha16-workshops-nl vind je een blokkenschema om je te helpen met het plannen van je dag, en een uitleg van alle 18 (!) workshops.

Tips:

-Park’s Pink Panther
-Barok Improv met Constance Allanic
-Sivan Magen masterclass voor de klassieke pedaalharpist
-'Classical Musician's Jazz Workshop' voor de klassieke musici die wel zouden willen improviseren en van akkoorden spelen maar denken dat ze het niet kunnen. Bovendien leuk om je niet-harpspelende medemusici mee naar toe te nemen.

CONCERTEN

Om 19:00 op zaterdag 15 oktober is het openingsconcert van het Dutch Harp Festival [link: harpfestival.nl], wat duurt tot 22:30 op zondagavond. Het is echt een festival, dus ook hier moet je soms kiezen, er zijn vaak 2 of soms wel 3 concerten tegelijkertijd. En ook onderweg tussen de diverse zalen in Tivoli Vredenburg zal je nog de nodige performances tegenkomen!

Enkele tips
- Park Stickney
- Savourna Stevenson
- Benjamin Creighton Griffiths

En op zondag 16 oktober gaat het Harpfestival verder met
- Marie-Pierre Langlamet
- Catrin Finch.... en nog veel meer!

NHV leden krijgen €7,50 korting op hun dagpas voor het festival en €10,00 korting op het passe-partout voor beide dagen. Deze korting geldt ook voor NFHV leden en alle deelnemers aan de Open Harpdag en andere Jazz Harp Academy activiteiten. Kijk hier voor info, kortingscodes en reserveerlinks: http://www.jazzharp.org/jha16-dhfkaarten-nl

EXPO

De harpexpositie wordt georganiseerd door het Dutch Harp Festival en begint al om 12:00u op zaterdag. 2 dagen lang kan je hier harpen uitproberen en snuffelen tussen bladmuziek, cd's en andere harp-parafernalia.

PARKEREN

Je kunt onderin TivoliVredenburg inrijden en uitladen.Vervolgens kan je parkeren in P5 Vredenburg, Rijnkade 16, 3511 LC Utrecht.