Actueel:
Project Composing for Harp

Graag wil ik jullie over een project schrijven dat Sabien Canton en ik sinds ongeveer een jaar aan het ontwikkelen zijn, welk voor ons allemaal bestemd is en dat ons (hopelijk) allen ten goede komt:

De website www.composingforharp.com.

Bijna iedereen heeft het eens een keer gehad: Een (nieuw) stuk met een techniek, klank, notatie, die je nog nooit elders gezien hebt of die niet werkt, zoals een glissando over drie snaren, flageoletten in het bovenste octaaf, een accoord met een a, een as en een g... Er zijn voor componisten orkestratieboeken, maar vaak is het moeilijk om uit deze beschrijvingen het instrument te snappen en bovendien wil een componist ook horen hoe iets klinkt.

Wij willen graag de communicatie tussen componisten en harpisten verbeteren door een website te maken: Korte filmpjes laten speeltechnieken van de harp zien en horen en de notatie hiervan. Verder komt er een interactief forum, zodat componisten en harpistes contact met elkaar kunnen zoeken, en een database voor nieuwe stukken. (meer informatie onderaan).

De inhoud is zo goed als af en 'getest' tijdens een workshop op de Gaudeamus Muziekweek. Voor het maken echter van de website, het profssioneel filmen van alle technieken en het promoten van dit projekt zijn wij nu door middel van een crowdfunding op zoek naar steun van componisten, harpisten, fans liefhebbers en andere gulle gevers. Zodra de website online is zal deze zelfvoorzienend zijn en een virtuele ontmoetingsplek voor iedereen, die geinteresseerd is in (nieuwe) muziek en harp! Wellicht ben je (de trailer van) onze campagne al op Facebook tegengekomen? Zo niet, kijk hier, het filmpje is erg leuk ;-) : http://igg.me/at/composingforharp/x/2980402 ...

Wij hopen dat jullie ons willen helpen door het verspreiden van deze (onderstaande) informatie, door het delen op Facebook (www.facebook.com/composingforharp), door tips aan ons door te geven voor iemand, die net als Camac een grotere partner in dit projekt zou kunnen zijn, door een eigen kleine bijdrage en uiteindelijk natuurlijk door het gebruiken van de website! Geplennd is, dat hij tijdens het Dutch Harp Festival 2014 online gaat!

Geplaatst: woensdag 9 oktober 2013