Boek een harpist of harpdocent

Telefoon:
E-mail: harp@harpistesophie.nl
Website: www.harpistesophie.nl

Sophie van Dijk

Sophie van Dijk begon op zevenjarige leeftijd met harplessen aan de Stedelijke Muziekschool te Zoetermeer. In 2006 werd zij toegelaten tot het Utrechts Conservatorium bij Erika Waardenburg, waar ze in juni 2012 haar Bachelor of Music succesvol heeft afgesloten. Momenteel volgt Sophie de masteropleiding uitvoerend musicus, eveneens aan bovengenoemd conservatorium.

Sophie nam deel aan verschillende concoursen; o.a. de Maassluisse Muziekweek, het Nederlands Harpconcours, het Prinses Christina Concours en Stichting Jong Muzikaal Talent Nederland. Masterclasses volgde zij o.a. bij Edward Witsenburg, Gwyneth Wentink, Elinor Bennet, Sivan Megan, Bart van Oort, Andrew Lawrence King, Imogen Barford en Charlotte Seale. Ook heeft ze verschillende Jazz harp workshops gevolgd bij Rosetty de Ruiter.

Sophie is regelmatig te horen met haar solospel bij concerten in het hele land. Ook heeft ze de afgelopen jaren in veel verschillende bezettingen kamermuziek uitgevoerd.
Samen met fluitiste Louise Berendsen vormt zij het duo Sophie-Louise.
Sophie heeft jarenlang in verschillende orkesten gespeeld, zoals het Noord Hollands Jeugd Orkest en Krashna Musika.

Met veel enthousiasme geeft ze harples aan jong en oud. Sophie is als harpdocente verbonden aan Kunstencentrum de Kom in Nieuwegein. In Zoetermeer heeft ze een lespraktijk aan huis.

Sophie bespeelt een Lyon & Healy style 30